14 November 2008

Aku Yang Belum Puas

pagi tadi duty pukul 5.45am. datang ke tawau fm pukul 05.30am. sampai jer dua member gua (teknikal) dah standby dgn sistem broadcastingnya. tq tu hasbi selamat and conolius jomol. mcm biasa tpt 5.45am kami semua para DJ akan membuat yang kerja yang sama memainkan lag negaraku seperti biasa... dan seterusnya.. seterusnya....

sarapan pagi tadi, di rumah mkn nasi goreng. Wow! sedap nyer!. di pejabat member2 ada buat inti untuk roti keping. Dj saat bawa sardine dan dj normah bawa sardin campur mayonis. Wow! bukan kami jer yang dpat makan, semut2 dalam pejabat tu pun tumpang 'gumbira' mcam hari raya.

lepas jer duty pukul 10.00am terus sambung makan roti. tengahari biasalah kami bertiga, Dj sugiman, Dj Saat Dj Gua lah.. saper lagi pi semayang jumaat dpn rumah Datuk Gapur Hj Salleh, Ahli Parlimen P.191 Kalabakan. Tempat tu faveret pasal cepat habis semayang jumaat. kita dah rileks balik semayang... member2 dimasjid lain masih asyik dengan laungan khatib menyampaikan amanahnya... jadi kamilah 'kam' satu habis semayang. habis tadi pukul 12:40 tengahari.

balik jer.. gua dan saat baring2 atas sofa.. penat tak terhingga. pastu teringat nak bikin komputer Dj saat. gua suruh DJS tu pasang dan bukak casing. gua tinggal operate jer.. masalah takderlah besar sangat cuma network trouble shooting. pastu cari driver tak jumpa. apa lagi, masa untuk gunakan www.hp.com untuk cari driver... tapi itu yang GUA BELUM PUAS ni. komputer belum selesai dah kena standby balik pukul 5. lagipun jam pada masa tu 5.25pm dah. nak balik.. nak.. balik.. jadi gua tinggalkan barang..tu..  gua nak pegi rumah orang tua.. orang tua dulu beb! aper2 hal orang tua dulu...

jadi gua masa menaip ni.. komputer ni plak buat samseng...!? tapi takper.. tapi takper.. gua suspek ada virus.. yang tersorok di corong2 radio ni.. jadi gua update dulu blog ni..  kebetulan wireless ader.. gua pun berabis.. pakai... (teringat masa di KK gua kena CEROBOH satu Access Point. Pasal nak on line.) .. lepas ni.. gua nak backup data2 dalam komputer ni.. sblm apa2 terjadi... 

apa2pun harorey! semua! jaga diri, jaga peribadi dan jaga solat! solat my prend untuk semua.. sayonara, sayorita, gurita..! salam........

1 komen:

Tanpa Nama berkata...

Assalamu'alaikum abang Akhiey...

Wah, instinct yang sangat bagus tentang kehadiran virus! Wa caya lu la my abang... Hikhik.