17 November 2008

salam isnin

salam isnin.. hari ni gua duty tengahari. semalam gua duty petang. semalam gua rasa happy pasal komputer member (DJ Saad) sdh dapat dibaik pulih.. alhamdulillah. sbnrnya komputer sdh 5 bulan tidak dipkai psl sudah bikin rosak lagi.. jadi malas nak bikin. tapi hari ini gua happy tgk member gua dpt guna bagi melncrkan krja2 seharian di pejabat...

bulan ni sahaja, gua bikin 4 komputer. 3 format balik 1 preventive maintenance. last2 komputer gua yang problem.. campur komputer gua termasuk 5 komputer bikin ini bulan... masalah kdg2 yang timbul dan menjadi masalah pada semua technician ialah mencari driver untuk hardware dalam komputer. ada yang ada driver tidak compatible dengan system... ada yang system already build for windows vista, dia tukar ke windows xp.. jadi nak cari lagi driver untuk windows xp lah plak.. dan sebaliknya.... GUA PENING BRO!!!!

tapi segalanya gua dapat hadapi dengan tabah dan tension.. satu penyakit gua ni.. bila gua bikin komputer.. gua x suka orang ganggu gua.. sebab dan solving satu maslah tu.. perlukan kita concentrate itu barang.. baru dapat apa yang mahu di cari... kalau tidak.. postpone... 'menatang' postpone ni lah .. yang buat gua benci... gua.. benci....

jadi kalau gua dpn komputer bikin komputer, gua nak hari tu.. jgk siap... apa pun masalahnya.. kecuali masalah itu terlalu kritikal (bila semua cara sdh bikin, dan mendapati jalan buntu) masa tulah gua kena berehat...

kadang2 gua rehat 2 hingga 3 hari.. kdg kritikal tu smpai seminggu...

nak buat macamana, memang minat... di komputer. dulu ada jugak buka kedai komputer (aku merindukan pejabat itu Amm Technology Resources & Development) di situ gua ajar komputer, servis komputer dan servis am (temasuk lah menaip, scan dsbgnya)...

k.. hari ni gua dan saad nak buat satu projek DOKUMENTARI... sebab minat kami sama.. jadi nak juga kasi itu barang jadi... kepada pembaca2 do'akan2 lah projek kami ni berjaya... Amin ya Rabbal Aalamin..

k.. gua nak blah dulu.. jaga diri, jaga peribadi, jaga akhlak.. dan jaga solat.. jaga solat.. jaga solat...
salam manis, salam pahit, salam tawar, salam harorey!!!!! salam....

2 komen:

Tanpa Nama berkata...

Assalamu'alaikum abang Akhiey :-)

Bang, salah satu daripada komputer tu Ezza punya bah kan? Kesian abang Ezza ni. Maaf ya menyusahkan abang je. Nanti Ezza belanja abang ya :-) Abang, dokumentari apa tu? Habaq la kat Ezza ;-)

Tanpa Nama berkata...

Sebagai seorang adik, Ezza pasti akan mendoakan kejayaan projek abang dan si Saad tu. Good luck ya bang!